Markét je svatební, portrétní a komerční fotografka, která svým objektivem umí zachytit a předat takovou krásu, že vás to na nějaký čas chytí a prostě nepustí! Já minulý rok na jaře dostala příležitost celé její umění uchopit a přenést do vizuální identity. Pojďte se společně podívat, jak se nám to povedlo.
Markéta se na mě obrátila s přáním dodat své značce nový směr – sjednotit ji, vylepšit a pomocí nové vizuální identity lépe zacílit na své publikum. Vyměnily jsme si pár mailů, až jsme se konečně potkaly osobně na online callu a bylo to velmi inspirativní povídání.🫶🏼
Během našeho callu jsem zjistila, že Markéta se věnuje focení už více než polovinu svého života! Před devíti lety, během pobytu v Kanadě, se rozhodla do fotografování ponořit naplno. Mluvily jsme ještě dlouho a dlouho. O filmové fotografii, které se věnuje, o tom, že má spíš zahraniční klientelu a taky o tom, jak důležitý je v podnikání ten správný mindset.
PO NAŠÍ ÚVODNÍ KONZULTACI MĚ MARKÉTA POTĚŠILA KRÁSNOU ZPĚTNOU VAZBOU:
„Ještě jednou moc děkuji za tvůj dnešní čas! Nejenže děláš skvělý design, ale předáváš lidem spoustu užitečných vědomostí a znalostí. Jen tenhle náš call mi přinesl tolik cenného nejen pro můj web a brand!”
Markét má neuvěřitelně vytříbený a nadčasový fotografický styl, fotí také na film a nechává si pak fotografie vyvolat a vytisknout. Proto bylo zapotřebí přistoupit k tvorbě identity nanejvýš citlivě. Nechceme, aby grafika její fotografie jakkoliv upozadila, ale spíš doplnila a vyzdvihla.
Taky bylo zapotřebí myslet na její úžasnou osobnost. Na to, jak dobře a lidsky se s ní její klienti během focení cítí. Markét se do svých zákazníků dokáže vcítit a s velkou empatií tak přistupuje k celému focení. Když jsem tedy tvořila vizuální inspiraci, vzala jsem si na pomoc nejen její fotografie a dotazník, který mi Markéta vyplnila, ale taky myšlenky na ni a na její práci.
Představila jí vizuální směr a společně jsme doladily barvy tak, aby celkový dojem z identity byl opravdu hřejivý. Možná i vy cítíte ten vintage nádech a jemné ladění.
Obrázky a grafika na moodboardu vlevo nejsou z mé vlastní tvorby. Zdroj: Pinterest, Markéta Šindler (fotografie uprostřed)
Samotnou identitu jsme pak tvořily metodou intenzivních dní (klient mi je během těchto dní na příjmu a já s ním dle potřeby sdílím obrazovku svého počítače). Ta je totiž velmi efektivní a Markét tak nemusela na nic dlouho čekat. Mohla být u toho a pozorovat, jak její značka vzniká a jako bonus jsem od ní měla okamžitou zpětnou vazbu na veškeré výstupy.
Vytvořila jsem několik verzí loga, přizpůsobených různým formátům a potřebám (každý prostor vyžaduje jiný tvar nebo rozměr). Vznikly také varianty inspirované vintage razítky, na kterých se objevuje Markétin claim a letopočet vzniku značky. Při kreativní chvilce jsem nakreslila volnou rukou ornament, který se stal základem nejen pro design nálepek, ale je také použitelný jako horizontální nebo plošný pattern.
Navíc jsem vytvořila abstraktní digitální ilustraci, která dokresluje celkový mood značky.
Společně jsme se zaměřily i na tiskoviny – vizitky, vouchery a návrhy pro Facebook reklamy. Tak jsme zajistily jednotný vzhled značky napříč digitálními i tištěnými médii.
Spolupráce s fotografy je pro jejich umělecké oko vždycky skvělá, ale v případě Markét to bylo opravdu za odměnu, její styl je mi totiž opravdu velmi blízký. Miluju tu atmosféru jejích fotek. A věřím, že se výsledek opravdu povedl a její tvorbu tak skvěle doplnila zbrusu nová vizuální identita tvořená na míru její značce, fotografiím i její osobnosti. A protože jsem během tvorby dostala volnou ruku, celé mě to neuvěřitelně bavilo!
Taky mě překvapilo, s jakou zodpovědností Markét k této výzvě přistoupila. 💪🏼 Přizvala si totiž na pomoc více odborníků, takže na pozadí naší tvorby se ladil také web, tvořily nové blogové články a mnoho dalšího.
Věřím, že to Markétě vlilo novou sílu do žil.
A já ti tímto ze srdce děkuji. ✨
Profesionalita v podobě dotazníků před samotným zahájením práce na mé nové identitě po přátelský a otevřený přístup plný i osobního sdílení. Áňa se snaží na klienta nacítit, ale hlavně se snaží nacítit na potřeby jeho cílové skupiny, což zapracovává do samotné vizuální identity. Sama jsem se v minulosti o grafiku zajímala, tak i v tomto ohledu pro mě byla spolupráce obrovským přínosem.
Kdyby to šlo a dávalo smysl, tak si procházím rebrandingem od Áni každý měsíc. ❤️ děkuji ti Ani za vše a budu se těšit na naše další plány a posuny mého podnikání.”
VYPLŇTE KONTAKTNÍ FOMULÁŘ NA MÉM WEBU A POJĎME SI O TOM POPOVÍDAT!