Julie store je česká originální značka lněné módy, přírodního nábytku a dalších doplňků do domácnosti. Zakládá si na autentickém a férovém přístupu jak k módě, tak k podmínkám, ve kterých jejich šaty a další produkty vznikají. Je to manifestace ženy, která žije v souladu se svými emocemi. Miluje sebe, přírodu, svou rodinu a tvoří ráda minimalistický, autentický domov s duší. Šaty Julie vás vždy podpoří, ať už se ve svých emocích cítíte jakkoliv.
Na počátku všeho byla touha dát značce novou tvář, která bude v souladu s její proměnou. Za ta léta se z Julie, malé holčičky, stala žena. Julie store začala oblékat dospělé ženy, múzy. A to bylo zapotřebí přenést také do vizuální identity brandu.
Dalším záměrem bylo, aby nová identita věrně odrážela životní styl rodiny zakladatelky. Napříč všemu, co pod jejich rukama vzniká – projekty, jejich bydlení na venkově, hodnoty, které zastávají.
V šatech Julie se toho skrývá mnohem víc, než jen kusy precizně sešité látky. V těchto šatech se skrývá celý příběh, který jsme pomohli najít a definovat. Ujasnili jsme si také publikum, tedy cílového zákazníka, ke kterému se veškeré design výstupy budou vázat. Ten hledá nejen kvalitu a určitou přidanou hodnotu produktů, ale také bezpečí, pocit sounáležitosti a podporu ve své autenticitě.
Vzhledem k ústředním hodnotám značky bylo třeba vizuálně zpracovat také téma udržitelnosti, ne však prvoplánově, ale lehce a nenuceně. To vše bylo potřeba spojit do jednotného celku. V něm se ukrývá nejen žena jako ústřední múza celého brandu, ale také Tereza, zakladatelka značky, celá její rodina a jejich život silně svázaný hodnotami.
Vydali jsme se tedy cestou minimalistického loga tvořeného bezpatkovým písmem. Bylo třeba, aby navazovalo na ikonickou značku srdce, které si v Julii přáli v rámci své identity zachovat. Nové textové logo je nadčasové a velmi variabilní ve svém užívání. Svou jednoduchostí odkazuje na udržitelnost, která by měla být běžnou součástí našich životů. Přesnými úhly pak vyjadřuje to, s jakou precizností značka přistupuje k šití oděvů jako přesné manuální práci.
Logo je doplněno sadou fontů. V popředí stojí výrazné ženské patkové písmo Saol Display Light ve dvou řezech. Suplují mu pak méně výrazné varianty patkových a bezpatkových písem zajišťujících široké možnosti užívání v tiskových materiálech, prezentaci na sociálních sítích i na webu (Termina, Eb Garamond, Muli).
Typografie je podtržena paletou barev, která je inspirována minimalismem a barvami přírody. Tvoří ji elegantní černá, podkladová jemně šedá a akcentní zelenkavá barva. Pro doplnění tvoří paletu také další přírodní tóny, jako barva písku a lesa (propojení s místy, která jsou rodině velmi blízká). Tato paleta navozuje jak pocit luxusu, tak i klid a harmonii. Tyto barvy vás pozvou na návštěvu a napoví, co můžete od značky Julie store čekat.
Celková identita je provázána jemnými organickými linkami nepravidelných tvarů. Nitky – lněná nit – symbol plynutí, propojení a linií ženského těla. A díky nitkám je značka a životní styl rodiny propojený i doslova.
Neboli kde všude přijde zákazník se značkou do styku. Začali jsme instagram templates a webem, jehož vizuální podobě je stále ještě v procesu úprav. Navrkli jsme navigaci obchodu – vývěsní štít, vnitřní navigaci, tabuli na dvůr i označení dvěří. Malými krůčky se dostáváme také k tiskovinám a obalovým materiálům. Pracujeme na látkových a papírových taškách, štítcích na oblečení, visačkách a nesmí chybět ani děkovné karty a jiné propagační materiály. Tak si značka zajistí jasnou čitelnost a rozpoznatelnost.
Spolu se mnou teď můžete sledovat příběh značky Julie a hlavně její zakladatelky Terezy, která vám ukáže, jak žít ve městě to, co její rodina žije za městem.
Lucie Fenclová
Tinmay Yu from Pexels
& Anna Derfler